קורסים בסחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי
קורסים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניסדנאות וימי עיון בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניאירועים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונילמה ללמוד אצלנו סחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי?מרצי המכללה בתחום סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניבוגרינו ממליצים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניתמונות מקורסים והשתלמויות בסחר בינלאומיסרטונים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימאמרים בנושא סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניספרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימשרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניפורום סחר חוץלאיזה קורס אתה מתאים?תובענה ייצוגית נגד חברות תעופה הפועלות בישראל לפיצוי בגין תיאום מחירי הובלה / עו"ד אביגדור דורות, עו"ד אליס אברמוביץ
ביום 6.2.13 הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברות התעופה אל על, בריטיש איירווייז, לופטהנזה וסוויס איירליינס.
במסגרת הבקשה נטען, כי ביום 14.2.2006 חשפו רשויות הגבלים עסקיים בעולם, כי חברות תעופה אלו, ועוד רבות אחרות, היו חלק מהסדר כובל, במסגרתו תואמו ביניהן רכיבים שונים של תעריפי שילוח מטענים בהטסה, ובהם תוספת הדלק, תוספת ביטחון, תוספת סיכוני מלחמה ותוספת מכס, אשר נגבו על ידן באופן מתואם, וגרמו לעלייה (או מנעו ירידה) בתעריפי ההובלה האווירית.
במסגרת התובענה, מתבקש בית המשפט לחייב את חברות התעופה הנתבעות להשיב סכום של 613 מיליון ₪, המשקף את הנזק המצרפי שנגרם ללקוחותיהן בשל קיומו של הקרטל. על פי הנטען, סכום זה מגלם את תוספת המחיר הקרטליסטי ששילמו חברות שילוח שהיו לקוחות ישירים של חברות התעופה במהלך תקופת הקרטל, ולפחות בין השנים 2000-2006.
על פי המתואר בבקשה, בחודש דצמבר 2005 פנתה חברת התעופה לופטהנזה למשרד המשפטים בארצות הברית, בבקשה לקחת חלק בתכנית חסינות על פי חוק ההגבלים העסקיים האמריקאי. בעקבות הפנייה, פתח משרד המשפטים בחקירה סמויה, במסגרתה חשפה חברת לופטהנזה את פרטי ההסדרים הכובלים בין חברות התעופה. בחודש פברואר 2006 נערכה פשיטה על משרדי חברות התעופה, שבעקבותיה נחשפה הפרשה בציבור. לימים, הודו חברות התעופה בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים שיוחסו להן בארצות הברית במסגרת עסקאות טיעון שפורסמו ברבים, והמבקשת בענייננו נסמכת על הודאות אלו, בבקשה לאשר את התובענה כייצוגית.
הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הוגשה על ידי עמותה בשם "הצלחה – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת", המתוארת בבקשה כעמותה שמטרתה קידום האכיפה האזרחית בישראל, ועידוד של רגולציה יעילה ומתקדמת בתחומי הכלכלה והחברה. את העמותה מייצגים עורכי הדין עמית מנור, יוקי שמש ואורי ברעם.
על פי חוק התובענות הייצוגיות, על חברות התעופה להגיש את תגובתן לבקשה בתוך שלושה חודשים מיום שזו הוגשה לבית המשפט, ועל פי המידע המצוי באתר האינטרנט של הנהלת בתי המשפט, צפוי הדיון הראשון בבקשה להתקיים ביום 7.7.13 בפני כבוד השופט פרופ' גרוסקופף.
מחבר מאמר זה הינו שותף במשרד עו"ד איתן, מהולל ושדות ומחבר הספר "דיני מכס וסחר חוץ" אשר יצא לאור בוצאה של לשכת המסחר ת"א והמרכז.
במסגרת התובענה, מתבקש בית המשפט לחייב את חברות התעופה הנתבעות להשיב סכום של 613 מיליון ₪, המשקף את הנזק המצרפי שנגרם ללקוחותיהן בשל קיומו של הקרטל. על פי הנטען, סכום זה מגלם את תוספת המחיר הקרטליסטי ששילמו חברות שילוח שהיו לקוחות ישירים של חברות התעופה במהלך תקופת הקרטל, ולפחות בין השנים 2000-2006.
על פי המתואר בבקשה, בחודש דצמבר 2005 פנתה חברת התעופה לופטהנזה למשרד המשפטים בארצות הברית, בבקשה לקחת חלק בתכנית חסינות על פי חוק ההגבלים העסקיים האמריקאי. בעקבות הפנייה, פתח משרד המשפטים בחקירה סמויה, במסגרתה חשפה חברת לופטהנזה את פרטי ההסדרים הכובלים בין חברות התעופה. בחודש פברואר 2006 נערכה פשיטה על משרדי חברות התעופה, שבעקבותיה נחשפה הפרשה בציבור. לימים, הודו חברות התעופה בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים שיוחסו להן בארצות הברית במסגרת עסקאות טיעון שפורסמו ברבים, והמבקשת בענייננו נסמכת על הודאות אלו, בבקשה לאשר את התובענה כייצוגית.
הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הוגשה על ידי עמותה בשם "הצלחה – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת", המתוארת בבקשה כעמותה שמטרתה קידום האכיפה האזרחית בישראל, ועידוד של רגולציה יעילה ומתקדמת בתחומי הכלכלה והחברה. את העמותה מייצגים עורכי הדין עמית מנור, יוקי שמש ואורי ברעם.
על פי חוק התובענות הייצוגיות, על חברות התעופה להגיש את תגובתן לבקשה בתוך שלושה חודשים מיום שזו הוגשה לבית המשפט, ועל פי המידע המצוי באתר האינטרנט של הנהלת בתי המשפט, צפוי הדיון הראשון בבקשה להתקיים ביום 7.7.13 בפני כבוד השופט פרופ' גרוסקופף.
מחבר מאמר זה הינו שותף במשרד עו"ד איתן, מהולל ושדות ומחבר הספר "דיני מכס וסחר חוץ" אשר יצא לאור בוצאה של לשכת המסחר ת"א והמרכז.