קורסים בניהול ופיתוח עסקי
קורסים בתחום הניהול ופיתוח עסקיימי עיון וסדנאות בתחום הניהול ופיתוח עסקיאירועים בתחום הניהוללמה ללמוד אצלנו ניהול ופיתוח עסקי?מרצי המכללה בתחום הניהולבוגרינו ממליצים על קורסי הניהולתמונות מסיומי קורסים בתחום הניהולסרטונים על קורסי הניהול מאמרים בנושא ניהולספרות בנושא ניהולמשרות בתחום הניהולפורום ניהול פרויקטיםהמנהל הישראלי לעומת מקבילו במערב אירופה / דרור כהן
לפני כשנתיים, נוכחתי במפגש עסקים בינלאומי בגרמניה במטרה לבצע שיתופי
פעולה לבניית מערכת קשרים ורשימת אנשי קשר לקידום פעילויות שיווקיות.
כבר בתחילת המפגש, הרגשתי רצון עז וצורך לבצע השוואה בין המנהל הישראלי למקבילו בחו"ל ובעיקר במערב אירופה, מי יותר מוצלח, תחרותי והישגי? מצאתי הבדלים משמעותיים בגישה, בצורת החשיבה ובהתנהלות המנטאלית. היות ואינני מבצע עסקים בינלאומיים בדרך כלל, בדקתי את הנושא עם מר ליאור כהן, סמנכ"ל השיווק של חברה בינלאומית Net Translators, שרוב לקוחותיה נמצאים בחו"ל לאמיתות הדברים וכיבלתי את הסכמתו להבדלים הבאים :
• המנהל הישראלי לרוב מעוניין להגיע לסיפוקים והצלחות מידיות לעומת מקבילו באירופה שחושב בדרך כלל על הצלחה לטווח הארוך.
• המנהל האירופי נוטה להגן על פרטיותו ולרוב מתקיימת הפרדה ברורה בין העבודה לחיים הפרטיים.
• באירופה ישנה תחימת זמני עבודה באופן ברור יחסית, מיעוט שעות נוספות (OVER TIME) וריבוי חופשות ביחס לשוק הישראלי.
• המנהל האירופאי נוטה "לקדש" את הזמן הפנוי שלו, לרוב לא יהיה זמין בתקופת חופשות, לרבות טלפון סלולארי או מחשב נייד.
• במערב אירופה לכל פעילות או בקשה של לקוח יש את זמן התגובה הראוי, לתפיסתם ברוב המקרים אין צורך בקבלת מענה כאן ועכשיו. קצב עבודה ורמת ריבוי משימות (MULTI TASKING) נמוכים ביחס לשוק הישראלי .
• המנהל הישראלי פועל ללא זמנים מוגדרים, לעיתים עובד 12-14 שעות ביום ואף יותר. במידה ויש לקוח פוטנציאלי, המענה וההירתמות יחסית מהירים. תודעת השירות לאחר ביצוע העסקה לעיתים טעון שיפור למעט חברות מקצועיות, הפעילות בשווקי חו"ל.
• ברמת ההתנהלות הפנימית והחיצונית ישנם הבדלים משמעותיים, במערב אירופה ישנה הגדרת תפקידים מדויקת ודיסטנס בין רמות העובדים גם בין רמות ההנהלה. הכבוד והדיסטנס פועל גם בין לקוחות וספקים, בדיוור אלקטרוני לרוב ההתחלה תהיה במילה Dear ולא Hi. אין הרבה סחבקיות.
• המנהל הישראלי לעומתו, חייב לרצות את הלקוחות שלעיתים קרובות חסרי סבלנות ורוצים טיפול מיידי. בנוסף הוא נדרש להתמודד עם ספקים כדי שיספקו את הסחורה בזמן ובמחירים נמוכים וכמובן את העובדים שחושבים כי מגיע להם תמיד יותר ממה שהם מקבלים ושהמנהל הוא סוג של חבר שניתן להגיד לו מה שרוצים ומתי שרוצים מבלי לכבד את מעמדו וזמן עבודתו.
יש השואלים, כנראה בצדק:
"איך זה שלמרות שמנהלים ועובדים במערב אירופה יודעים לעשות את ההפרדה בין העבודה לחיים פרטיים ללא צורך או דרישה לעבודה סביב השעון, עדיין השוק המערב אירופאי הוא אחד השווקים המשמעותיים בעולם מבחינת היקפי עסקאות, עושים כסף למרות ש....?"
התשובה כנראה אינה חד משמעית אך כנראה שהם יעילים מאוד בשעות העבודה, יעילות זאת בעיקר נובעת מהקפדה לעבודה עפ"י נהלים, הגדרות, ומשמעת העצמית מקטינה את רמת אי הסדרים והתקלות.
גם אני כמנהל בחברת יועצים, נמצא בבעיה דומה, במהלך היום אני דואג לרצות את העובדים בארגון כדי לשמר את רמת מוטיבציה גבוהה, לרצות את הארגונים והחברות אותם אני מלווה, היות ולשיטתי, הלקוחות הם הדבר החשוב ביותר. אני נדרש להשקיע שעות מרובות במחשבה ופעילות הקשורה לשביעות רצונם הכוללות שעות עבודה מרובות לרבות הרצאות מול פורומים של אנשי עסקים מובילים בשעות לא שגרתיות.
ישנם קוראים שברגע קריאת מאמר זה יחשבו שיש כאן לכאורה "הצלחה". אכן מנקודת הסתכלות במונחי קריירה ניתן לראות זאת כסוג של הצלחה אולם מהסתכלות כוללת על החיים יהיו כאלה שיאמרו כי ההפך הוא הנכון. הדבר החשוב באמת, אותו אני ומנהלים רבים כמוני מזניחים הוא המשפחה והילדים, איננו מנצלים תקופה שלא תחזור על עצמה, אין לנו זמן איכות וכמובן איננו יוצרים חוויות משותפות לחיזוק הקשר המשפחתי.
חלק מהמנהלים שמלווים את הפעילות בארגונם או כמוני בארגונים אחרים, לא שותפים בליווי התפתחות ילדיהם, מערכת הקשרים הבינאישית מתפוררת, לילדים אין חיבר להורים המשמשים ככספומטים בלבד ואנו מנסים לפצות בחומריות ופחות יצירתיים ביצירת חוויות ופעילויות משותפות. אני רואה בזה סוג של פספוס.
מנהלים רבים מקבלים החלטה להקדיש יום בשבוע לילדים ובשפה המקצועית לבצע Daddy/Mummy Day. הפעילות לעיתים מחזיקה מעמד זמן קצר היות ובכל פעם נדרש להיות יצירתיים לגבי הפעילות המשותפת עם הילדים. כשנגמרות הרעיונות ומנגד מצטברים המטלות בעבודה, חוזרים במהירות לשגרת "עבודה סביב השעון". גם אם יום אחד אנו יוצאים ל"אפטר" ומגיעים לביתנו בשעה סבירה, איננו יודעים מה לעשות, לא מוצאים את מקומנו והראש עדיין נמצא בעבודה. הצורך שלנו לא להתנתק ותמיד להיות זמינים לכל דבר ועניין גורם לנו לסוב סביב העבודה רוב שעות היממה. רוב המנהלים מגיעים לביתם והדבר הראשון שעושים לאחר יום עבודה, מפעילים את המחשב הנייד בבית וממשיכים לעבוד.
המוטיבציה שלי לפרסם את הכתבה היא להציג לאלה המצויים בסיטואציה דומה אלטרנטיבה דרך פעילות חדשה המספקת פתרון איכותי שיוצא לפועל כבר בימים אילו .
קבוצה של אנשי עסקים ומנהלים מתארגנת לפעילות שטח עם ילדיהם אחת לתקופה כדי ליצור חוויות משותפות ולחזק את הקשר המשפחתי שנפגם מהתמקדות בפעילות העסקית ועל הדרך לשלב פעילות Networking .
כדי שהפעילות תהיה איכותית, מאורגנת ומהנה, יצרנו קשר עם חברת קשת חוויות, המתמחה בטיולי שטח אתגרים, שתארגן ותנהל עבורנו את הפעילות.
להלן פרטים לפעילות הראשונה בסדרה:
הטיול הקרוב יצא לכיוון צפון – לאזור הגלבוע בתאריך ה 20/5 (חמישי ושישי) ויכלול : פעילות משתפת הורים וילדים – חפש את המטמון בעקבות סיפורי התנ"ך ביער ברקן, טיול רגלי בעמק הנעלם, פעילות אתגרית משותפת בכפר אתגרים (אומגות, גלישות למים, קיר טיפוס וגשרי חבלים). הפעילות ביום חמישי כוללת ארוחת צהריים, ארוחת ערב המשלבת סדנת בישול משותפת ומסיבת השתוללות עם מעגל מתופפים.
ביום שישי הפעילות תכלול: ארוחת בוקר, ביצוע סיור רגלי בנחל אל על, ביצוע פעילות רפטינג, ארוחת צהרים וסיום הפעילות.
פרטים נוספים:
1. האוכל כשר .
2. מגיעים לבתים לפני כניסת השבת .
3. הקבוצה יוצאת באוטובוס מאורגן מחניות תחנת הרכבת תל אביב .
4. העלויות מוכרות לצורכי מס – פעילות Networking בשטח.
5. האוטובוס מוגבל ל 20 מנהלים וילדיהם.
6. התשלום מתבצע ישירות לחברת קשת חוויות.
• המנהל הישראלי לרוב מעוניין להגיע לסיפוקים והצלחות מידיות לעומת מקבילו באירופה שחושב בדרך כלל על הצלחה לטווח הארוך.
• המנהל האירופי נוטה להגן על פרטיותו ולרוב מתקיימת הפרדה ברורה בין העבודה לחיים הפרטיים.
• באירופה ישנה תחימת זמני עבודה באופן ברור יחסית, מיעוט שעות נוספות (OVER TIME) וריבוי חופשות ביחס לשוק הישראלי.
• המנהל האירופאי נוטה "לקדש" את הזמן הפנוי שלו, לרוב לא יהיה זמין בתקופת חופשות, לרבות טלפון סלולארי או מחשב נייד.
• במערב אירופה לכל פעילות או בקשה של לקוח יש את זמן התגובה הראוי, לתפיסתם ברוב המקרים אין צורך בקבלת מענה כאן ועכשיו. קצב עבודה ורמת ריבוי משימות (MULTI TASKING) נמוכים ביחס לשוק הישראלי .
• המנהל הישראלי פועל ללא זמנים מוגדרים, לעיתים עובד 12-14 שעות ביום ואף יותר. במידה ויש לקוח פוטנציאלי, המענה וההירתמות יחסית מהירים. תודעת השירות לאחר ביצוע העסקה לעיתים טעון שיפור למעט חברות מקצועיות, הפעילות בשווקי חו"ל.
• ברמת ההתנהלות הפנימית והחיצונית ישנם הבדלים משמעותיים, במערב אירופה ישנה הגדרת תפקידים מדויקת ודיסטנס בין רמות העובדים גם בין רמות ההנהלה. הכבוד והדיסטנס פועל גם בין לקוחות וספקים, בדיוור אלקטרוני לרוב ההתחלה תהיה במילה Dear ולא Hi. אין הרבה סחבקיות.
• המנהל הישראלי לעומתו, חייב לרצות את הלקוחות שלעיתים קרובות חסרי סבלנות ורוצים טיפול מיידי. בנוסף הוא נדרש להתמודד עם ספקים כדי שיספקו את הסחורה בזמן ובמחירים נמוכים וכמובן את העובדים שחושבים כי מגיע להם תמיד יותר ממה שהם מקבלים ושהמנהל הוא סוג של חבר שניתן להגיד לו מה שרוצים ומתי שרוצים מבלי לכבד את מעמדו וזמן עבודתו.
יש השואלים, כנראה בצדק:
"איך זה שלמרות שמנהלים ועובדים במערב אירופה יודעים לעשות את ההפרדה בין העבודה לחיים פרטיים ללא צורך או דרישה לעבודה סביב השעון, עדיין השוק המערב אירופאי הוא אחד השווקים המשמעותיים בעולם מבחינת היקפי עסקאות, עושים כסף למרות ש....?"
התשובה כנראה אינה חד משמעית אך כנראה שהם יעילים מאוד בשעות העבודה, יעילות זאת בעיקר נובעת מהקפדה לעבודה עפ"י נהלים, הגדרות, ומשמעת העצמית מקטינה את רמת אי הסדרים והתקלות.
גם אני כמנהל בחברת יועצים, נמצא בבעיה דומה, במהלך היום אני דואג לרצות את העובדים בארגון כדי לשמר את רמת מוטיבציה גבוהה, לרצות את הארגונים והחברות אותם אני מלווה, היות ולשיטתי, הלקוחות הם הדבר החשוב ביותר. אני נדרש להשקיע שעות מרובות במחשבה ופעילות הקשורה לשביעות רצונם הכוללות שעות עבודה מרובות לרבות הרצאות מול פורומים של אנשי עסקים מובילים בשעות לא שגרתיות.
ישנם קוראים שברגע קריאת מאמר זה יחשבו שיש כאן לכאורה "הצלחה". אכן מנקודת הסתכלות במונחי קריירה ניתן לראות זאת כסוג של הצלחה אולם מהסתכלות כוללת על החיים יהיו כאלה שיאמרו כי ההפך הוא הנכון. הדבר החשוב באמת, אותו אני ומנהלים רבים כמוני מזניחים הוא המשפחה והילדים, איננו מנצלים תקופה שלא תחזור על עצמה, אין לנו זמן איכות וכמובן איננו יוצרים חוויות משותפות לחיזוק הקשר המשפחתי.
חלק מהמנהלים שמלווים את הפעילות בארגונם או כמוני בארגונים אחרים, לא שותפים בליווי התפתחות ילדיהם, מערכת הקשרים הבינאישית מתפוררת, לילדים אין חיבר להורים המשמשים ככספומטים בלבד ואנו מנסים לפצות בחומריות ופחות יצירתיים ביצירת חוויות ופעילויות משותפות. אני רואה בזה סוג של פספוס.
מנהלים רבים מקבלים החלטה להקדיש יום בשבוע לילדים ובשפה המקצועית לבצע Daddy/Mummy Day. הפעילות לעיתים מחזיקה מעמד זמן קצר היות ובכל פעם נדרש להיות יצירתיים לגבי הפעילות המשותפת עם הילדים. כשנגמרות הרעיונות ומנגד מצטברים המטלות בעבודה, חוזרים במהירות לשגרת "עבודה סביב השעון". גם אם יום אחד אנו יוצאים ל"אפטר" ומגיעים לביתנו בשעה סבירה, איננו יודעים מה לעשות, לא מוצאים את מקומנו והראש עדיין נמצא בעבודה. הצורך שלנו לא להתנתק ותמיד להיות זמינים לכל דבר ועניין גורם לנו לסוב סביב העבודה רוב שעות היממה. רוב המנהלים מגיעים לביתם והדבר הראשון שעושים לאחר יום עבודה, מפעילים את המחשב הנייד בבית וממשיכים לעבוד.
המוטיבציה שלי לפרסם את הכתבה היא להציג לאלה המצויים בסיטואציה דומה אלטרנטיבה דרך פעילות חדשה המספקת פתרון איכותי שיוצא לפועל כבר בימים אילו .
קבוצה של אנשי עסקים ומנהלים מתארגנת לפעילות שטח עם ילדיהם אחת לתקופה כדי ליצור חוויות משותפות ולחזק את הקשר המשפחתי שנפגם מהתמקדות בפעילות העסקית ועל הדרך לשלב פעילות Networking .
כדי שהפעילות תהיה איכותית, מאורגנת ומהנה, יצרנו קשר עם חברת קשת חוויות, המתמחה בטיולי שטח אתגרים, שתארגן ותנהל עבורנו את הפעילות.
להלן פרטים לפעילות הראשונה בסדרה:
הטיול הקרוב יצא לכיוון צפון – לאזור הגלבוע בתאריך ה 20/5 (חמישי ושישי) ויכלול : פעילות משתפת הורים וילדים – חפש את המטמון בעקבות סיפורי התנ"ך ביער ברקן, טיול רגלי בעמק הנעלם, פעילות אתגרית משותפת בכפר אתגרים (אומגות, גלישות למים, קיר טיפוס וגשרי חבלים). הפעילות ביום חמישי כוללת ארוחת צהריים, ארוחת ערב המשלבת סדנת בישול משותפת ומסיבת השתוללות עם מעגל מתופפים.
ביום שישי הפעילות תכלול: ארוחת בוקר, ביצוע סיור רגלי בנחל אל על, ביצוע פעילות רפטינג, ארוחת צהרים וסיום הפעילות.
פרטים נוספים:
1. האוכל כשר .
2. מגיעים לבתים לפני כניסת השבת .
3. הקבוצה יוצאת באוטובוס מאורגן מחניות תחנת הרכבת תל אביב .
4. העלויות מוכרות לצורכי מס – פעילות Networking בשטח.
5. האוטובוס מוגבל ל 20 מנהלים וילדיהם.
6. התשלום מתבצע ישירות לחברת קשת חוויות.
שלכם,
דרור כהן,
מנכ"ל, המרכז הישראלי לשיווק.
דרור כהן,
מנכ"ל, המרכז הישראלי לשיווק.