יתרונות הזכיינות בעולם העסקי

יתרונות הזכיינות בעולם העסקי
הבחירה בפורמט של זכיינות הנה אופציה מצוינת, ליזמים המעוניינים להפוך למותג מוכר ומצליח. בארצות הברית יש למעלה מ 2,500 חברות מזכות המפעילות כ-750,000 סניפי זכיינות, המניבים מעל טריליון דולר בשנה ומעסיקים מעל 7 מיליון עובדים.
גם בעולם העסקים הישראלי, זכיינות תופסת מקום מרכזי ובולט. כיום ניתן למצוא מותגי זכיינות המתפשטים כמעט לכל מגזר עסקי, ממסעדות ומזון מהיר, דרך בתי מרקחת, חברות נדל"ן והרשימה עוד ארוכה. שיטת הזכיינות הוכחה, מעל לכל ספק, כנוסחה מוצלחת לעסקים, אך האם שיטה זו מתאימה גם לפעילות העסקית שלך?

בראייתו של הזכיין, בבסיסה של שיטת הזכיינות מצוי צוות תמיכה מקצועי אשר עומד לרשות הזכיין, ומציע מגוון שירותים מתוך מטרה משותפת של מיכסום ההצלחה העסקית. שירותים אלו כוללים: סיוע בהקמת העסק, דרך הכשרת הזכיין ועובדיו בשלבי הפעילות הראשונים, ועד מתן תמיכה שוטפת לאורך הפעילות היומיומית. בנוסף היות הזכיין חלק מחברה מזכה מבוססת, מעניק לו הרגשת בטחון בהיותו עצמאי מחד וחלק ממערכת מצליחה מנגד, מפחית את רמת הסיכון בפתיחת הפעילות העסקית, ונוסך הרגשת שייכות ובטחון.

בראייתה של החברה המזכה, ההשקעה הכספית של הזכיינים (הן בתשלום דמי הזיכיון והן בתשלום תמלוגים תקופתיים) והמוטיבציה הגבהוה של זכיין להצליח בפעילות העסקית (בהשוואה לעובד שכיר), מאפשרים לרשת לצמוח במהירות גבוהה ובהשקעת משאבים נמוכים יחסית, בכך מצמצמים באופן מהותי את רמת הסיכון הגלומה בצמיחה מהירה.

מערכת הגומלין בין הרשת המזכה והזכיינים מבוססת מחד על דמי הזיכיון והתמלוגים המתמשכים המשולמים על ידי הזכיינים, על אמונתם ברעיון העסקי, עבודה קשה ונאמנות למותג ולכללי הפעילות אשר הרשת המזכה מכתיבה, ומנגד על מחויבות הרשת למעורבות כנה בהצלחת פעילותו של כל זכיין, כבוד הדדי ותמיכה שוטפת מצד הארגון אליו הזכיין משתייך, ומעל לכל איכות חיים ותשואה סבירה על ההשקעה בקונספט החברה, כל זאת תוך שקלול ״זמן וכסף״.

לאור האמור לעיל המכללה של לשכת המסחר, ת״א, בשיתוף עם המכון הישראלי לזכיינות (IFI), משיקים תוכנית הדרכה ולימוד הן לקהילת החברות המזכות והן לקהל הזכיינים.

יום העיון אשר יתקיים ביום רביעי ה 23 בדצמבר 2015, יהווה את יריית הפתיחה לתוכנית המלאה בנושא, אשר תכלול שני קורסים מלאים בהיקף של 22 שעות כל אחד.
ביום העיון נדון במגוון נושאים אותם על החברה המזכה לשקול בעת כניסתה לפעילות בתחום הזכיינות. כמו כן נבחן את השאלות אותן גם חברות הפעולות כבר בתחום נדרשות לבחון, וזאת מתוך רצון לבדוק את מידת התאמת השיטה הזכיינית לפעולתם, והאם הם ממקסמות את יתרונות השיטה.
בין השאר נדון בנושאים כגון: תנאים למערכת זכיינית מצליחה, דרישות משפטיות, תוכניות הדרכה והכשרה, מהו פרופיל הזכיין?, אתיקה בזכיינות ועוד.

יום העיון והקורסים יובלו על ידי מר.סטיבן וולפסון, מומחה לזכיינות בינלאומית עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום הזכיינות, בדגש על קמעונאות וזכיינות בינלאומית. מר וולפסון שימש במשך תשע שנים כמנהל פיתוח מדינות עבור רשת סאבווי הבינלאומית, וכן סייע במסגרת המכון הישראלי לזכיינות, לחברות קמעונאיות ישראלית ובינלאומיות להקים, לתחזק, לשפר ולהרחיב את פעילותן הזכיינית.

למידע נוסף על יום העיון ניתן להשאיר את פרטיך ונציגנו ישמחו לחזור אליך .
 

מאמרים נוספים בתחום:

קורס מנהלים מקצועיים בחברות השכרת רכב וחברות הליסינג
לימוד והקניית מיומנויות כמנהל מקצועי בחברות השכרת הרכב.
קרא עוד
קורס ניהול עסקי בעולם המודרני
התחרות בשוק רק הולכת וגוברת?
הטאלנטים שלכם בורחים לחברות הגדולות?
אתה מרגישים קרועים בין דרישות הבעלים לבין לחצים מצד העובדים והשוק?
השינויים בסביבה העסקית מטרידים את מנוחתכם?
קרא עוד
קורס מודיעין עסקי תחרותי - מידענות בעסקים
בעולם העסקים, המאופיין בתחרות עולמית גוברת ובזרימת מידע רב ונגיש, יש צורך בהיכרות עם כלים לאיסוף ועיבוד מידע. כלים אלה מסייעים רבות בתהליכי קבלת החלטות, גיבוש אסטרטגיות עסקיות והתמודדות יעילה עם השוק המשתנה.
קרא עוד
קורס ניהול פרויקטים

בניתוח חיי כל ארגון אנו מזהים מעבר מפרויקט לפרויקט. מנהלים בכירים וזוטרים כאחד נתקלים במהלך עבודתם בניהול פרויקטים, חלקם מורכבים יותר וחלקם מורכבים פחות.

הפרויקט מורכב מתמהיל של משימות ותתי משימות ועל כן דורש תיאום מלא בין גורמים שונים בארגון.

קרא עוד