קורסים בשיווק ומכירות
קורסים בתחום המכירות ושיווקסדנאות בתחום המכירות ושיווקאירועים בתחום המכירות, שיווק ויחסי ציבורלמה ללמוד אצלנו מכירות ושיווק?מרצי המכללה בתחום המכירות, שיווק ויחסי ציבורבוגרינו ממליצים על קורסי מכירות, שיווק ויחסי ציבורתמונות מסיומי קורסים וסדנאות בתחוםסרטונים בתחום המכירותמאמרים בתחום המכירות, שיווק ויחסי ציבורספרות בתחום המכירותמשרות בתחום המכירותראיון התנהגותי- מהו? / טובה שחר
בניגוד לראיון הקלאסי הנבוסס על שאלות בעלות סגנון פתוח, כללי, אסוציאטיבי, השלכתי (ספר לי על עצמך) ורוחהי (עובר מתחום לתחום) וישנן תשובות אותן יכול המועמד לצפות ול"תפור" את תשובותיו, בראיון התנהגותי קיים מימד עומק.
סגנון השאלות הוא חקרני, עובדתי, ומכוון תוצאה ספציפי יותר ממוקד בבדיקת כישורי המועמד לפי ניסיון ביצועיו בעבר ותוצאותיו המבוסס על מודל STAR
סגנון השאלות הוא חקרני, עובדתי, ומכוון תוצאה ספציפי יותר ממוקד בבדיקת כישורי המועמד לפי ניסיון ביצועיו בעבר ותוצאותיו המבוסס על מודל STAR
ראיון התנהגותי הוא ראיון אישי, ישיר, מובנה המבוסס על איסוף מידע אודות אופן ההתמודדות וההתנהלות האישית שלך כעובד וכאדם עם מצבי שטח אליהם נדרשת מקצועית בתפקידך הקודמים מבחינת התנהגות, מומנויות, כישורים, תכונות על מנת לנבא מתוכם את יכולות התאמתך למצבי התנהגות הנדרשים למשרה.
השאלות בראיון התנהגותי מבוססות על מודל STAR:
S-ituation
T-ask
A-ction
R-esult
השאלות בראיון אינן שאלות של כן או לא אלא שאלות הטעונות התייחסות תיאורית מפורטת כמו:
S=1: תאר לי מצב בו...
T=2: מה הייתה המשימה שנדרשת למלא באותו מצב?
A=3: איך הגבת למשימה?
R=4: מה הייתה התוצאה?
טיפים להכנה לקראת ראיון התנהגותי:
- זכור כי כל תפקיד מושתת בהגדרתו על מצבי אחריות, מחויבות, מיומנויות, כישורים, תכונות והתנהגויות בלעדיהם אין לו זכות קיום.
עליך מוטלת האחריות לחקור את אותם נתונים מתוך התנסויותיך בעבר ומתוך מידע אודות מקום העבודה הנדרש מבחינת- סביבה, מחלקה, מנהלים, תרבות ארגונית, מיקומו בשוק תחרותי, מוניטין, שינויים מהותיים שהתרחשו בו ואפיונים ייחודיים דומים או שונים בדרישותיהם בהשוואה למקומות עבודתך בעבר. - פרק את ההגדרת התפקיד הנדרש המשרה המיועדת למצבי והתנהגויות יסוד והצג לעצמך שאלות נוסח STAR וענה עליהם
- בדוק מדוע אתה חושק בתפקיד
- העזר בקורות חייך לסקירת מיומנויות, כישורים, תכונות אותם יישמת בעברך המקצועי במשרה הנדרשת או במשרות אחרות, סמן לעצמך הישגים בולטים והצלחות לצד קשיים ונקודות עיוורון.
- תרגל עם עצמך כמרואיין מוצלח במתן תשובות שיווקיות לשאלות STAR
- תרגל והכן שאלות סקרנות אודות המשרה, המחלקה וסביבת העבודה המיוחלת..
המאמר נכתב ע"י טובה שחר, יועצת ארגונית ומאמנת עסקית, מנהלת מכון מיינד לייעוץ ארגוני ואימון בקריירה