קורסים בסחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי
קורסים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניסדנאות וימי עיון בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניאירועים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונילמה ללמוד אצלנו סחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי?מרצי המכללה בתחום סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניבוגרינו ממליצים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניתמונות מקורסים והשתלמויות בסחר בינלאומיסרטונים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימאמרים בנושא סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניספרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימשרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניפורום סחר חוץלאיזה קורס אתה מתאים?אשראי דוקומנטארי ותנאי המכר / מר סידני אמיר
בחברות גדולות או בינוניות לא תמיד קיימת אינטראקציה בין מחלקת השיווק לבין מחלקת היצוא, ולכן נוצרות בעיות. לאחר פתיחת ה-אשראי הדוקומנטארי מחלקת היצוא מגלה כי היא לא יכולה לספק את המסמכים הדרושים על ידי היבואן, הכתובים בתנאים של הא.ד.
הבא נדבר על שתי בעיות בלבד:
בעיה א:
יצואן מוכר בתנאי EXW בחצר המפעל, פירושו ב-INCOTERMS 2000 של לשכת המסחר הבינלאומית – פריס, שהמוכר מוסר את הטובין לרשותו של הקונה כאשר הוא מעמיד אותם בחצר המפעל לא משוחררים מהיצוא ולא הוטענו על כלי ההובלה שבא לאסוף אותם.
במילים נוספות היבואן צריך לפנות למשלח שלו, ולבקש ממנו לקחת את הטובין ממפעל/מחצר של המוכר.
ברור לנו כי היבואן לא יכול לדרוש בתנאי האשראי הדוקומנטארי מסמך הובלה (ימי, אווירי או יבשתי) כי המשלח יכול לספק ליצואן רק מסמך קבלה על ידי משלח.(FORWARDER CERTIFICATE OF RECEIPT).
בעיה ב:
יצואן מוכר בתנאי DDU - כלומר הטובין נמסרו ליבואן כאשר המכס לא שולם. הפירוש ב-INCOTERMS 2000: המוכר מוסר את הטובין לקונה לא משוחררים ליבוא, ולא מפורקים מאמצעי ההובלה כלשהו שהגיעו בו למקום היעד הנקוב. על המוכר לשאת בעלויות ובסיכונים הכרוכים בהבאת הטובין לשם.
כלומר מותר ליבואן לדרוש מסמך הובלה יבשתי כגון CMR מהיצואן במסגרת התנאים הכתובים באשראי דוקומנטארי.
אם ליצואן אין משלח אמין בארץ היבוא, או סוכן של המשלח שלו, יהיה לו קשה מאוד לקבל מסמך הובלה יבשתי, וכמובן וכיוצא מזה להציג את המסמך לבנק.
בשני המקרים ברור לנו כי אי הצגת המסמך הנדרש במסגרת התנאים של האשראי הדוקומנטארי גוררת אי תשלום ליצואן אשר כבר ייצר את הטובין עבור היבואן.
לסיכום:
ליבואן:
כדי שיבואן יקבל את המסמכים הדרושים ליבוא הספציפי הוא חייב לבחון מראש אם היצואן יהיה מסוגל לתת לו את המסמכים הרלוונטיים ליבוא זה. כלומר אין לדרוש מסמך הובלה ימי אם הקניה הינה EXW.
ליצואן:
על היצואן לבחון את תנאי האשראי הדוקומנטארי מיד עם קבלתו מהבנק שלו, או לחילופין מיד עם קבלת הטיוטה מהיבואן (אם קיימת האפשרות של חילופי טיוטות), כי הוא לא יהיה מסוגל לספק מסמך הובלה יבשתי בתנאי מכר DDU אם המשלח בחו"ל אינו הסוכן של המשלח של היצואן.
ברור כעת כי לפני חתימת הסכם בין הצדדים יש למסור לעורך ההסכם את כל האפשרויות. עורך ההסכם יכול להיות איש השיווק או עורך הדין של החברה.
הכותב הוא יועץ ומרצה בתחום הסחר הבינלאומי ומרצה בקורסי סחר בינלאומי במכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א
בעיה א:
יצואן מוכר בתנאי EXW בחצר המפעל, פירושו ב-INCOTERMS 2000 של לשכת המסחר הבינלאומית – פריס, שהמוכר מוסר את הטובין לרשותו של הקונה כאשר הוא מעמיד אותם בחצר המפעל לא משוחררים מהיצוא ולא הוטענו על כלי ההובלה שבא לאסוף אותם.
במילים נוספות היבואן צריך לפנות למשלח שלו, ולבקש ממנו לקחת את הטובין ממפעל/מחצר של המוכר.
ברור לנו כי היבואן לא יכול לדרוש בתנאי האשראי הדוקומנטארי מסמך הובלה (ימי, אווירי או יבשתי) כי המשלח יכול לספק ליצואן רק מסמך קבלה על ידי משלח.(FORWARDER CERTIFICATE OF RECEIPT).
בעיה ב:
יצואן מוכר בתנאי DDU - כלומר הטובין נמסרו ליבואן כאשר המכס לא שולם. הפירוש ב-INCOTERMS 2000: המוכר מוסר את הטובין לקונה לא משוחררים ליבוא, ולא מפורקים מאמצעי ההובלה כלשהו שהגיעו בו למקום היעד הנקוב. על המוכר לשאת בעלויות ובסיכונים הכרוכים בהבאת הטובין לשם.
כלומר מותר ליבואן לדרוש מסמך הובלה יבשתי כגון CMR מהיצואן במסגרת התנאים הכתובים באשראי דוקומנטארי.
אם ליצואן אין משלח אמין בארץ היבוא, או סוכן של המשלח שלו, יהיה לו קשה מאוד לקבל מסמך הובלה יבשתי, וכמובן וכיוצא מזה להציג את המסמך לבנק.
בשני המקרים ברור לנו כי אי הצגת המסמך הנדרש במסגרת התנאים של האשראי הדוקומנטארי גוררת אי תשלום ליצואן אשר כבר ייצר את הטובין עבור היבואן.
לסיכום:
ליבואן:
כדי שיבואן יקבל את המסמכים הדרושים ליבוא הספציפי הוא חייב לבחון מראש אם היצואן יהיה מסוגל לתת לו את המסמכים הרלוונטיים ליבוא זה. כלומר אין לדרוש מסמך הובלה ימי אם הקניה הינה EXW.
ליצואן:
על היצואן לבחון את תנאי האשראי הדוקומנטארי מיד עם קבלתו מהבנק שלו, או לחילופין מיד עם קבלת הטיוטה מהיבואן (אם קיימת האפשרות של חילופי טיוטות), כי הוא לא יהיה מסוגל לספק מסמך הובלה יבשתי בתנאי מכר DDU אם המשלח בחו"ל אינו הסוכן של המשלח של היצואן.
ברור כעת כי לפני חתימת הסכם בין הצדדים יש למסור לעורך ההסכם את כל האפשרויות. עורך ההסכם יכול להיות איש השיווק או עורך הדין של החברה.
הכותב הוא יועץ ומרצה בתחום הסחר הבינלאומי ומרצה בקורסי סחר בינלאומי במכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א